Likwidacja szkód
Z dniem 15 sierpnia 2024 r. wszystkie szkody z polis NNW Szkolne, Programu Bezpieczna Rodzina InterRisk będą rozpatrywane i likwidowane bezpośrednio przez towarzystwo ubezpieczeniowe InterRisk.
Szkodę można zgłosić w następujący sposób:
Internetowo – za pośrednictwem strony internetowej: https://zgloszenie.interrisk.pl/assetclaim/new
Pocztą elektroniczną – skany wymaganych dokumentów (wskazanych w OWU) należy przesłać na adres e-mail: szkody@interrisk.pl
Telefonicznie – na numer telefonu InterRisk Kontakt: (22) 575 25 25
Pocztą tradycyjną – kompletną dokumentację należy wysłać na poniższy adres:
Przegr. Pocztowa nr 3334
40-610 Katowice
Pozostałe szkody prosimy zgłaszać bezpośrednio do właściwego Towarzystwa Ubezpieczeń.
Aktualny średni czas likwidacji szkody
5 dni
od momentu dostarczenia wszystkich dokumentów
Jak zgłosić szkodę
Formularz on-line
Formularz on-line to rekomendowany przez NAU sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. Pozwala na szybkie dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów w przeciągu kilku minut. Przed wypełnieniem formularza prosimy o przygotowanie numeru polisy, danych osobowych i skanów oryginałów wymaganych dokumentów.
E-mailowo
Zgłoszenie szkody e-mailem to wygodny sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. E-mail powinien zawierać wypełniony Wniosek Zgłoszenia Szkody Bezpieczna Rodzina lub NNW Dzieci oraz skany oryginałów wszystkich wymaganych dokumentów.
Korespondencyjnie
Zgłoszenie szkody korespondencyjnie to tradycyjny sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. Komplet dokumentów powinien zawierać wypełniony Wniosek Zgłoszenia Szkody Bezpieczna Rodzina lub NNW Dzieci oraz oryginały (w przypadku faktur i rachunków) i kopie (dokumentacja medyczna) wszystkich wymaganych dokumentów.
Telefonicznie
Składanie wniosku telefonicznie nie pozwala na dopełnienie wszystkich niezbędnych formalności. Konieczne będzie m.in. mailowe lub korespondencyjne dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów.
Proces likwidacji szkód
Zgłoszenie szkody
W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem prosimy o zgłoszenie nam tego.
Weryfikacja złożonych dokumentów
Po otrzymaniu zgłoszenia następuje weryfikacja otrzymanych dokumentów
Proces ten nie powinien trwać dłużej niż 30 dni.
Decyzja
Jeśli otrzymaliśmy komplet niezbędnych dokumentów niezwłocznie wydajemy decyzję o wypłacie odszkodowania.
Wypłata środków
W przypadku pozytywnej decyzji, odszkodowanie przekazujemy w wybrany przez Zgłaszającego sposób. Najczęściej wybieraną opcją jest rachunek bankowy.
Baza dokumentów
Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o wypłatę świadczenia.
Lista wymaganych dokumentów w zależności od zdarzenia
Aktualne OWU/SWU
Bezpieczna Rodzina - Ogólne Warunki Ubezpieczenia
Bezpieczna Rodzina - Szczególne Warunki Ubezpieczenia
Ogólne Warunki Ubezpieczenia - Pakiet Szpital
Tabela Norm Uszczerbku na Zdrowiu InterRisk
Ubezpieczenie SWU Bezpieczna Rodzina 14.02.2023 roku.
Archiwalne OWU/SWU
2019/2020 Ogólne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus
2019/2020 Postanowienia dodatkowe i odmienne (żłobki i przedszkola) do OWU Edu Plus
2019/2020 Postanowienia dodatkowe i odmienne (szkoły podstawowe i gimnazja) do OWU Edu Plus
2018/2019 Ogólne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus
2017/2018 Szczególne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus
2016/2017 Szczególne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus
Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego
Postanowienia Dodatkowe i Odmienne żłobki i przedszkola Warianty I-III
Postanowienia Dodatkowe i Odmienne żłobki i przedszkola Warianty VI-VI
Zgłoś szkodę bezpośrednio w Towarzystwie Ubezpieczeniowym
FAQ
Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi przez naszych klientów pytaniami.
1. Wniosek można zgłosić na: wiener.pl/zglos-szkode Wniosek można zgłosić: Na zgłoszenie roszczenia masz 3 lata od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie objęte ubezpieczeniem. Po tym terminie roszczenie ulega przedawnieniu (art. 819 § 1 k.c.). W przypadku ubezpieczenia „Bezpieczna Rodzina” numer polisy możesz ustalić telefonicznie z Działem Likwidacji Szkód (22 584 10 00) lub Biurem Obsługi Klienta (22 696 72 70). W przypadku ubezpieczenia NNW Dzieci w sytuacji, gdy: Nie wszystkie. Dokumentacja medyczna może być kopią. Oryginały wymagane są w przypadku faktur bądź imiennych rachunków, które należy przesłać pocztą tradycyjną na adres: Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa SA, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 31/33, 00-379 Warszawa z dopiskiem: Dział Likwidacji Szkód. Nie. W sytuacji, gdy nie posiadasz rachunku bankowego, świadczenie możesz odebrać w dowolnej placówce Banku Pekao S.A. za okazaniem: Nie. Należy przedstawić całość dokumentacji medycznej tj. dokumentację medyczną z udzielenia pierwszej pomocy po wypadku oraz dokumentację z przebiegu leczenia i rehabilitacji. Jednocześnie z przesłaniem decyzji informującej o przyznaniu świadczenia generujemy zlecenie przelewu na wskazany przez Ciebie numer rachunku bankowego. Pieniądze na koncie pojawiają się średnio w ciągu 2 dni roboczych. Decyzja podejmowana jest w terminie nie dłuższym niż 30 dni, licząc od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów/informacji. W przypadku braku możliwości podjęcia decyzji w ww. terminie (np. z powodu braku dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów) decyzja zostanie wydana najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym wyjaśnione będą wszystkie okoliczności sprawy. Faktyczny czas likwidacji szkód jest jednak krótszy. Aktualny średni czas likwidacji szkód możesz sprawdzić na górze tej strony. Nie. Taka konieczność występuje tylko w sytuacji opłacania składek za ubezpieczenie bezpośrednio w placówce oświatowej. Zawiadomienie o zajściu zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia może zgłosić: Jak zgłosić szkodę „Pakiet Szpital” do Wiener?
LUB
2. Pobierz i wydrukuj dokument „wniosek”
a. Wypełnij wniosek
b. Wniosek wraz z dokumentacją medyczną prosimy przesyłać listem zwykłym/poleconym na adres korespondencyjny:
Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group
Centrum Indeksacji Dokumentów
ul. Równoległa 4a, 02-235 Warszawa Jak można zgłosić wniosek o wypłatę świadczenia?
- poprzez formularz on-line (rekomendowany sposób),
- e-mailowo – wysyłając skany dokumentów i wypełniony druk zgłoszenia na adres: szkody.nnw@nau.pl,
- telefonicznie 22 584 10 00,
- korespondencyjnie (listownie) przesyłając dokumentację na adres centrali NAU,
- bezpośrednio w centrali NAU. Jaki jest czas na zgłoszenie szkody?
Jak uzyskać numer polisy?
- składkę opłacasz bezpośrednio w szkole należy skontaktować się z placówką oświatową;
- składkę opłacasz samodzielnie przez Internet (bez udziału placówki oświatowej) numer polisy możesz ustalić telefonicznie z Działem Likwidacji Szkód (22 584 10 00) lub Biurem Obsługi Klienta (22 696 72 70). Czy wszystkie dokumenty powinny być przesyłane w oryginale?
Czy jest możliwa wypłata świadczenia przekazem pocztowym?
- decyzji o przyznaniu świadczenia,
- dokumentu tożsamości. Czy zaświadczenie od lekarza jest wystarczające do rozpatrzenia zgłoszenia?
W jakim terminie wypłacane jest świadczenie?
Jaki jest czas likwidacji szkody?
Polisy NNW Dzieci – czy w każdym przypadku ostatnią stronę wniosku wypełnia placówka oświatowa?
Kto może zgłosić roszczenie?
- Ubezpieczony (pełnoletni) lub Ubezpieczający,
- Uprawniony z umowy ubezpieczenia,
- Spadkobierca Ubezpieczonego,
- inna osoba upoważniona przez wyżej wymienione osoby.