Likwidacja szkód

Z dniem 15 sierpnia 2024 r. wszystkie szkody z polis NNW Szkolne, Programu Bezpieczna Rodzina InterRisk będą rozpatrywane i likwidowane bezpośrednio przez towarzystwo ubezpieczeniowe InterRisk.

Szkodę można zgłosić w następujący sposób:

Internetowo – za pośrednictwem strony internetowej: https://zgloszenie.interrisk.pl/assetclaim/new
Pocztą elektroniczną – skany wymaganych dokumentów (wskazanych w OWU) należy przesłać na adres e-mail: szkody@interrisk.pl
Telefonicznie – na numer telefonu InterRisk Kontakt: (22) 575 25 25
Pocztą tradycyjną – kompletną dokumentację należy wysłać na poniższy adres:
Przegr. Pocztowa nr 3334

40-610 Katowice

Pozostałe szkody prosimy zgłaszać bezpośrednio do właściwego Towarzystwa Ubezpieczeń.

Zgłoś szkodę on-line

Aktualny średni czas likwidacji szkody

5 dni

od momentu dostarczenia wszystkich dokumentów

Jak zgłosić szkodę

Formularz on-line

Formularz on-line to rekomendowany przez NAU sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. Pozwala na szybkie dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów w przeciągu kilku minut. Przed wypełnieniem formularza prosimy o przygotowanie numeru polisy, danych osobowych i skanów  oryginałów wymaganych dokumentów.

Wypełnij formularz

E-mailowo

Zgłoszenie szkody e-mailem to wygodny sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. E-mail powinien zawierać wypełniony Wniosek Zgłoszenia Szkody Bezpieczna Rodzina lub NNW Dzieci oraz skany oryginałów wszystkich wymaganych dokumentów.

Korespondencyjnie

Zgłoszenie szkody korespondencyjnie to tradycyjny sposób złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. Komplet dokumentów powinien zawierać wypełniony Wniosek Zgłoszenia Szkody Bezpieczna Rodzina lub NNW Dzieci oraz oryginały (w przypadku faktur i rachunków) i kopie (dokumentacja medyczna) wszystkich wymaganych dokumentów.

Telefonicznie

Składanie wniosku telefonicznie  nie pozwala na dopełnienie wszystkich niezbędnych formalności. Konieczne będzie m.in. mailowe lub korespondencyjne dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów.

Proces likwidacji szkód

Zgłoszenie szkody

W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem prosimy o zgłoszenie nam tego.

Weryfikacja złożonych dokumentów

Po otrzymaniu zgłoszenia następuje weryfikacja otrzymanych dokumentów

Proces ten nie powinien trwać dłużej niż 30 dni.

Decyzja

Jeśli otrzymaliśmy komplet niezbędnych dokumentów niezwłocznie wydajemy decyzję o wypłacie odszkodowania.

Wypłata środków

W przypadku pozytywnej decyzji, odszkodowanie przekazujemy w wybrany przez Zgłaszającego sposób. Najczęściej wybieraną opcją jest rachunek bankowy.

Baza dokumentów

Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o wypłatę świadczenia. 

Lista wymaganych dokumentów w zależności od zdarzenia

2021/2022 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - żłobki i przedszkola

2021/2022 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - szkoły podstawowe

2021/2022 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - szkoły ponadpodstawowe

202/2022 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - student

2020/2021 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - żłobki i przedszkola

2020/2021 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - szkoły podstawowe

2020/2021 Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - szkoły ponadpodstawowe

2020/2021Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego wraz z Postanowieniami Dodatkowymi i Odmiennymi - student

2019/2020 Ogólne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus

2019/2020 Postanowienia dodatkowe i odmienne (żłobki i przedszkola) do OWU Edu Plus

2019/2020 Postanowienia dodatkowe i odmienne (szkoły podstawowe i gimnazja) do OWU Edu Plus

2019/2020 Postanowienia dodatkowe i odmienne (szkoły ponadpodstawowe i ponadgimnazjalne) do OWU Edu Plus

2018/2019 Ogólne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus

2017/2018 Szczególne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus

2016/2017 Szczególne Warunki Ubezpieczenia Edu Plus

Ogólne Warunki Ubezpieczenia NNW szkolnego

Postanowienia Dodatkowe i Odmienne żłobki i przedszkola Warianty I-III

Postanowienia Dodatkowe i Odmienne żłobki i przedszkola Warianty VI-VI

Postanowienia Dodatkowe i Odmienne szkoły Warianty I-III

Postanowienia Dodatkowe i Odmienne szkoły Warianty IV-VI

 

Zgłoś szkodę bezpośrednio w Towarzystwie Ubezpieczeniowym

FAQ

Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi przez naszych klientów pytaniami.

1. Wniosek można zgłosić na: wiener.pl/zglos-szkode
LUB
2. Pobierz i wydrukuj dokumentwniosek
a. Wypełnij wniosek
b. Wniosek wraz z dokumentacją medyczną prosimy przesyłać listem zwykłym/poleconym na adres korespondencyjny:
Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group
Centrum Indeksacji Dokumentów
ul. Równoległa 4a, 02-235 Warszawa

Wniosek można zgłosić:
- poprzez formularz on-line (rekomendowany sposób),
- e-mailowo – wysyłając skany dokumentów i wypełniony druk zgłoszenia na adres: szkody.nnw@nau.pl,
- telefonicznie 22 584 10 00,
- korespondencyjnie (listownie) przesyłając dokumentację na adres centrali NAU,
- bezpośrednio w centrali NAU.

Na zgłoszenie roszczenia masz 3 lata od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie objęte ubezpieczeniem. Po tym terminie roszczenie ulega przedawnieniu (art. 819 § 1 k.c.).

W przypadku ubezpieczenia „Bezpieczna Rodzina” numer polisy możesz ustalić telefonicznie z Działem Likwidacji Szkód (22 584 10 00) lub Biurem Obsługi Klienta (22 696 72 70).

W przypadku ubezpieczenia NNW Dzieci w sytuacji, gdy:
- składkę opłacasz bezpośrednio w szkole należy skontaktować się z placówką oświatową;
- składkę opłacasz samodzielnie przez Internet (bez udziału placówki oświatowej) numer polisy możesz ustalić telefonicznie z Działem Likwidacji Szkód (22 584 10 00) lub Biurem Obsługi Klienta (22 696 72 70).

Nie wszystkie. Dokumentacja medyczna może być kopią. Oryginały wymagane są w przypadku faktur bądź imiennych rachunków, które należy przesłać pocztą tradycyjną na adres: Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa SA, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 31/33, 00-379 Warszawa z dopiskiem: Dział Likwidacji Szkód.

Nie. W sytuacji, gdy nie posiadasz rachunku bankowego, świadczenie możesz odebrać w dowolnej placówce Banku Pekao S.A. za okazaniem:
- decyzji o przyznaniu świadczenia,
- dokumentu tożsamości.

Nie. Należy przedstawić całość dokumentacji medycznej tj. dokumentację medyczną z udzielenia pierwszej pomocy po wypadku oraz dokumentację z przebiegu leczenia i rehabilitacji.

Jednocześnie z przesłaniem decyzji informującej o przyznaniu świadczenia generujemy zlecenie przelewu na wskazany przez Ciebie numer rachunku bankowego. Pieniądze na koncie pojawiają się średnio w ciągu 2 dni roboczych.

Decyzja podejmowana jest w terminie nie dłuższym niż 30 dni, licząc od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów/informacji. W przypadku braku możliwości podjęcia decyzji w ww. terminie (np. z powodu braku dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów) decyzja zostanie wydana najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym wyjaśnione będą wszystkie okoliczności sprawy.

Faktyczny czas likwidacji szkód jest jednak krótszy. Aktualny średni czas likwidacji szkód możesz sprawdzić na górze tej strony.

Nie. Taka konieczność występuje tylko w sytuacji opłacania składek za ubezpieczenie bezpośrednio w placówce oświatowej.

Zawiadomienie o zajściu zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia może zgłosić:
- Ubezpieczony (pełnoletni) lub Ubezpieczający,
- Uprawniony z umowy ubezpieczenia,
- Spadkobierca Ubezpieczonego,
- inna osoba upoważniona przez wyżej wymienione osoby.