Gazeta Ubezpieczeniowa
26.05.2020
W Gazecie Ubezpieczeniowej, w dodatku “Lider Innowacji” ukazała się wypowiedź Prezesa Adama Rowickiego.
Większa skala działania to większa sprzedaż
Jednym z największych wyzwań dla branży multiagencyjnej jest zmiana sposobu pracy agenta ubezpieczeniowego. Model agenta zajmującego się wszystkim samodzielnie – wyszukiwaniem i porównywaniem ofert, przygotowywaniem dokumentów oraz zbieraniem podpisów – odszedł do lamusa. Przyszłością są systemy, w których klient będzie mógł wykonać większość czynności samodzielnie. Nie zmieni się tylko jedno – prowizja dalej powędruje na konto agenta.
Nowocześni agenci funkcjonują jak przedsiębiorcy. Ich celem jest dostarczenie usługi lub produktu w preferowanym przez klienta czasie i w wybrany przez niego sposób. Możliwe jest to dzięki nowoczesnym narzędziom, w których większość czynności odbywa się automatycznie. Szybkie, zautomatyzowane procesy m.in. sprzedażowy i obsługi klienta – to dziś warunek konieczny zachowania konkurencyjności na rynku ubezpieczeń. Agenci działający w sposób tradycyjny niedługo nie będą w stanie rywalizować z tymi, którzy w swojej pracy używają nowoczesnych technologii.
W ostatnich latach zmieniły się przyzwyczajenia konsumentów. Na ścieżce zakupowej pojawiło się wiele nowych punktów styku. Są to m.in. porównywarki, fora internetowe czy media społecznościowe z testami produktów oraz opiniami influencerów. Konsumenci, szczególnie młodzi, którzy nie znają i nie wyobrażają sobie świata bez internetu, aktywnie szukają na rynku najlepszych dla siebie rozwiązań i produktów. I potrafią je znaleźć.
Nowoczesne narzędzia, które pozwalają w sposób kompleksowy poznawać potrzeby współczesnego klienta i efektywnie na nie odpowiadać to wielka szansa dla modelu multiagencyjnego. Agent, który zagreguje dane wielu towarzystw ubezpieczeniowych i będzie potrafił na tej podstawie w kilku prostych krokach przygotować dla klienta faktycznie najlepszą ofertę na rynku, wygra.
Nauczycielska Agencja Ubezpieczeniowa przygotowała dla agentów nowoczesne narzędzie wspomagające ich w codziennej pracy – NAU24. Pozwala ono agentowi przejść w 100% na pracę zdalną i pozostać w kontakcie z klientem 24 godziny na dobę. W efekcie może on generować przychody również po zamknięciu biura stacjonarnego. Narzędzie zapewnia efektywną obsługę klienta automatyzując codzienne procesy dzięki swoim funkcjonalnościom, m.in. systemowi wsparcia sprzedaży i platformie współpracy pomiędzy agentem i back-office.
NAU24 pomaga agentowi efektywnie odpowiadać na potrzeby współczesnego klienta. – mówi Adam Rowicki, prezes NAU – Mamy ambitne plany, między innymi w zakresie komunikacji. Jeśli uda się zintegrować wszystkie elektroniczne kanały komunikacji, to wyobrażam sobie sytuację, w której agent w ciągu dnia przygotowuje ofertę, klient analizuje ją w kanale samoobsługowym, jak ma pytania to zadaje je na FB lub poprzez videochat, a wieczorem zatwierdza ofertę i otrzymuje polisę na telefon.
Obecnie system agreguje aktualne dane czołowych TU i porównuje je w czasie rzeczywistym, pozwalając na przejście pełnej ścieżki sprzedażowej w 5 minut. Wymaga od agenta tylko jednorazowego wprowadzenia danych klienta i zachowuje jego historię niezależnie od TU, w których jest on ubezpieczony. W narzędziu znajduje się też baza wiedzy zawierająca wszystkie aktualne i niezbędne dokumenty TU (m.in. OWU). Intuicyjny interfejs pozwala agentom na korzystanie z narzędzia od razu po jego uruchomieniu, bez konieczności długiego wdrażania się w system.
NAU24 jest stale rozwijane i dostosowywane do zmieniającego się otoczenia biznesowego oraz oczekiwań agentów. Wkrótce użytkownikom zostaną udostępnione funkcje skanowania kodów Aztec oraz zdalnych oględzin w ubezpieczeniach komunikacyjnych . Docelowo narzędzie ma przypominać systemy bankowe, w których klient jest w stanie wykonać większość niezbędnych operacji (w tym zakończyć transakcje) samodzielnie.